Ez annak az ékesszóló tanúsítványa, hogy a lemez újszerű
koncepcionális gondolkodás jegyében fogant. Bacsó szabadsága nem a kötöttségek
elvetésében, hanem azok utólagos megválasztásában jut kifejezésre. Az
improvizáció, a mindenható improvizáció csimborasszójával csap oda a
zenekarvezető. Ahogy Németh Ferenc posztmodern töredezettségű dobolása hallatán
muszáj megtanulnia a külföldi méltatóknak is a leginkább kifejező szót, hogy: bikacsök.
Bartók, Bacsó, bikacsök – így és ebben a sorrendben. Tudja ezt jól a másik
ritmushangszeres, Szandai Mátyás bőgős is, aki együtt brummogtat a sűrű
történésekkel és magabiztosan, de érzelmekkel telítve követi valamelyik szólamot.
Bacsó Kristóf Quartet (Oláh Kálmán a fotózáskor nem ért rá, bár amúgy se zenekari tag) |
A dzsessz azonban néger műfaj, ezért a trombitás és szárnykürtös Fekete-Kovács Kornél mellé meg kellett hívni Oláh Kálmán zongoristát is. Ami kettős haszonnal járt. Egyrészt a 2009-es debütáló Alteregos című lemezen több kritikustól hiányolt billentyűs „harmóniai támaszra” a zenekar ezúttal rákönyökölhetett, másrészt két cigány már kitesz egy négert, így az amerikai ortodoxok is bátran, minden bűntudat nélkül fogyaszthatják a Nocturne-t.
A tisztességes egyéni teljesítmények az oldottság érzetét keltő előadásban összegződnek. Játékosságával imbecillis, komolyságával megmosolyogtató, komplikáltságával letaglózó Bacsó Kristóf második albuma. Ergo: mindenkinek hallania kell!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése